DIETA, ODCHUDZANIE – WROCŁAW

A więc chcesz schudnąć?

Po podjęciu decyzji warto uzbroić się w podstawy całego procesu, który jak każdy proces wymaga cierpliwości, pracy, i determinacji by osiągnąć sukces. I zależy od wielu czynników – nie tylko samej diety.

Schudnij z Fitobello!

Ogromna liczba osób boryka się dzisiaj z nadwagą, która niestety może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, tj. miażdżyca, cukrzyca, choroby naczyniowo-sercowo, choroby oddechowe, choroby stawów oraz wiele innych. W celu eliminowania tego typu problemów i powrotu do dobrej kondycji stosowana jest dieta, specjalnie dostosowana do konkretnego użytkownika.

Odchudzanie wymaga pomocy odpowiedniego specjalisty, warto zatem zwrócić się o nią do dietetyka. Instytucją pełniącą taką funkcję we Wrocławiu jest marka Fitobello. Jest ona prowadzona przez wykwalifikowane osoby, które zdają sobie sprawę z tego, czym jest zdrowe odchudzanie.

Fitobello doradza swoim klientom w kwestii, jaką jest dieta i uświadamia, że odchudzanie poprzez zastosowanie takich środków połączonych z aktywnością fizyczną to proces długotrwały. Pomocne wskazówki podsuwają rozwiązania w postaci jedzenia większej ilości posiłków, ale mniejszych objętościowo, zażywania jak najwięcej ruchu – Wrocław daje w tej materii szereg możliwości, a także stosowania się do ogólnego planu, jakim jest dieta. Niech Wrocław stanie się miejscem twojej diametralnej przemiany!

Oto zasady zdrowego odchudzania:

1 Skuteczne i trwałe odchudzanie to proces długofalowy. Pamiętaj, że nie ma diety cud, każda dieta powinna być ustalona odpowiednio do indywidualnych potrzeb danej osoby. Planując odchudzanie, należy wziąć pod uwagę, że nadmierna strata kilogramów w krótkim czasie niemal w każdym przypadku kończy się efektem jo-jo. Odchudzanie to proces wymagający zmiany nawyków żywieniowych i dużej samodyscypliny.

2 Planuj jadłospis na każdy dzień. Bez zaplanowania dnia trudno jest prawidłowo stosować dietę. Tygodniowy jadłospis ułatwi kontrolę spożycia i pozwoli na wcześniejsze zaopatrzenie się w niezbędne produkty, dzięki czemu unikniesz jedzenia w pośpiechu przypadkowych produktów.
Tu z pomocą pośpieszę Ci ja i ułożę indywidualną dietę pod Twoje preferencje żywieniowe.

3 Zadbaj o odpowiednią liczbę posiłków w ciągu dnia. W zależności od naszej aktywności  w czasie dnia, musimy spożywać odpowiednią ilość posiłków. Posiłki powinny być spożywane co trzy godziny i powinny być małe, w ten sposób uregulujemy przemianę materii oraz przyspieszymy metabolizm naszego organizmu. Zadbaj o regularne spożywanie posiłków minimum cztery do pięciu razy na dobę.

4 Wprowadzaj do diety nowe produkty i przepisy. Różnorodność spożywanych posiłków ogranicza niedobory witaminowo-mineralne. Nie zawsze dania niskokaloryczne muszą kojarzyć się z czymś niesmacznym. Używaj dużej ilości przypraw ziołowych, które wspomagają metabolizm, a zamiast jasnego pieczywa, stosuj ciemne pełnoziarniste. Te i inne zasady, które urozmaicają dietę odchudzającą poznasz na wizytach w naszej poradni Fitobello.

5 Ogranicz spożycie słodkich napojów i słodyczy. Słodycze i słodkie produkty bardzo sprzyjają przybieraniu na wadze! Wiele osób nie wyobraża sobie, że nawet w smakowej wodzie mineralnej na jedną szklankę przypada niekiedy kilka łyżeczek cukru! Napoje słodzone powinny być wykluczone z menu. Unikaj także żywności typu fast food i używek: kawy, alkoholu. Zamiast tradycyjnych słodkości warto siegnąć po zdrowe przekąski. Na naszej stronie znajdziesz wiele propozycji – jak zastąpić słodkie wartościowymi produktami.

6 Jedz powoli. Spożywanie posiłków w pośpiechu jest bardzo częstym błędem żywieniowym. Powolne jedzenie sprawi, że w rzeczywistości zjesz mniej.

7 Pij dwa litry wody dziennie. Woda do bardzo ważny składnik naszego pożywienia, bez której nie ma życia. Zalecane dzienne spożycie powinno wynosić do 1,5 do 2,5 litra dziennie (w zależności do aktywności fizycznej podczas odchudzania). Pij wodę lekko kwaskową (z dodatkiem soku z cytryny). Wypijaj jedną do dwóch szklanek wody, najlepiej 10 minut przed posiłkiem.

8 Zadbaj o ruch. Ruch jest niezbędnym elementem każdej terapii odchudzającej. Odpowiednie codzienne ćwiczenia nie tylko pomogą spalić nadmiar kalorii, ale także wymodelują twoją sylwetkę. Jeśli nie możesz zmobilizować się do ćwiczeń, wykup karnet na siłownię lub basen. Ćwiczenia z instruktorem pomogą pozbyć się tego problemu. Możesz także zaprosić kogoś do towarzystwa, to podnosi motywację.

9 Nie poddawaj się, jeśli popełnisz drobny grzeszek. Każdy ma prawo do swoich słabości. Pamiętaj, że zjedzenie jednego lub dwóch ciastek nie oznacza jeszcze, że się nie udało. Staraj się po prostu, aby takich sytuacji było jak najmniej. Zastanów się także, w jakich chwilach zdarza ci się sięgać po ulubione smakołyki.

10 Zasięgnij rady profesjonalistów – dobrego dietetyka, profesjonalnego trenera fitness czy lekarza. Każdy z nich, wie co zrobić (to jego praca) by ten proces przyspieszyć i zwiększyć jego efektywność. Poza tym w chwilach zwątpienia skuteczny dietetyk pomoże radą, a trener skoryguje ćwiczenia do bardziej interesujących.

(na podstawie http://www.rossnet.pl/Artykul/10-zasad-zdrowego-odchudzania,198677)

POLECANA LEKTURA:

Zasady zdrowego odchudzania:  http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odchudzania